Course Name | Social Psychology |
Code | Semester | Theory (hour/week) | Application/Lab (hour/week) | Local Credits | ECTS |
---|---|---|---|---|---|
MPAZ 114 | Fall/Spring | 3 | 0 | 3 | 5 |
Prerequisites | None | |||||
Course Language | Turkish | |||||
Course Type | Elective | |||||
Course Level | - | |||||
Mode of Delivery | - | |||||
Teaching Methods and Techniques of the Course | ||||||
Course Coordinator | ||||||
Course Lecturer(s) | ||||||
Assistant(s) | - |
Course Objectives | |
Learning Outcomes | The students who succeeded in this course;
|
Course Description | |
Related Sustainable Development Goals | |
| Core Courses | |
Major Area Courses | ||
Supportive Courses | ||
Media and Managment Skills Courses | ||
Transferable Skill Courses |
Week | Subjects | Required Materials |
1 | Introduction to the course | |
2 | History of social psychology | Kağıtçıbaşı, Ç., & Cemalcılar, Z. (2017). Sosyal psikoloji nedir? In Dünden Bugüne İnsan ve İnsanlar: Sosyal Psikolojiye Giriş (pp. 21–37). İstanbul: Evrim Yayınevi. Aronson, E., Wilson, T. D., & Akert, R. M. (2012). Sosyal psikolojiye giriş. In Sosyal Psikoloji (pp. 27–68). İstanbul: Kaknüs Yayınları. |
3 | Research methods in social psychology | Kağıtçıbaşı, Ç., & Cemalcılar, Z. (2017). Sosyal psikoloji araştırmalarında yöntem ve örnekler. In Dünden Bugüne İnsan ve İnsanlar: Sosyal Psikolojiye Giriş (pp. 39–65). İstanbul: Evrim Yayınevi. Aronson, E., Wilson, T. D., & Akert, R. M. (2012). Yöntem: Sosyal psikolojide araştırma yöntemleri. In Sosyal Psikoloji (pp. 69–120). İstanbul: Kaknüs Yayınları. |
4 | Social influence | Kağıtçıbaşı, Ç., & Cemalcılar, Z. (2017). Sosyal etki ve uyma. In Dünden Bugüne İnsan ve İnsanlar: Sosyal Psikolojiye Giriş (pp. 67–100). İstanbul: Evrim Yayınevi. Aronson, E., Wilson, T. D., & Akert, R. M. (2012). Uyma: Davranışları etkileme. In Sosyal Psikoloji (pp. 417–494). İstanbul: Kaknüs Yayınları. |
5 | Social cognition and perception | Kağıtçıbaşı, Ç., & Cemalcılar, Z. (2017). Sosyal biliş. In Dünden Bugüne İnsan ve İnsanlar: Sosyal Psikolojiye Giriş (pp. 101–128). İstanbul: Evrim Yayınevi. Aronson, E., Wilson, T. D., & Akert, R. M. (2012). Sosyal algı: Başka insanları nasıl algılıyoruz? In Sosyal Psikoloji (pp. 179–238). İstanbul: Kaknüs Yayınları. |
6 | Midterm exam | |
7 | Attitude | Kağıtçıbaşı, Ç., & Cemalcılar, Z. (2017). Tutum ve tutum değişimine kuramsal yaklaşımlar. In Dünden Bugüne İnsan ve İnsanlar: Sosyal Psikolojiye Giriş (pp. 129–178). İstanbul: Evrim Yayınevi. Aronson, E., Wilson, T. D., & Akert, R. M. (2012). Tutumlar ve tutum değişimi: Düşünce ve duyguları etkilemek. In Sosyal Psikoloji (pp. 353–416). İstanbul: Kaknüs Yayınları. |
8 | Psychosocial development and the self | Kağıtçıbaşı, Ç., & Cemalcılar, Z. (2017). Sosyalleşme ve sosyal gelişim. In Dünden Bugüne İnsan ve İnsanlar: Sosyal Psikolojiye Giriş (pp. 219–246). İstanbul: Evrim Yayınevi. Kağıtçıbaşı, Ç., & Cemalcılar, Z. (2017). Benlik. In Dünden Bugü-ne İnsan ve İnsanlar: Sosyal Psikolojiye Giriş (pp. 247–270). İstanbul: Evrim Yayınevi. |
9 | Interpersonal attraction, romantic relationship and love | Aronson, E., Wilson, T. D., & Akert, R. M. (2012). Kişilerarası çekim: İlk izlenimlerden yakın ilişkilere. In Sosyal Psikoloji (pp. 557–620). İstanbul: Kaknüs Yayınları. Atak, H., & Taştan, N. (2012). Romantik ilişkiler ve aşk. Psikiyatride Güncel Yaklaşımlar, 4(4), 520–546. Sümer, N., & Güngör, D. (1999). Yetişkin bağlanma stilleri ölçeklerinin Türk örneklemi üzerinde psikometrik değerlendirmesi ve kültürlerarası bir kaşılaştırma. Türk Psikoloji Dergisi, 14, 71–106. |
10 | Aggression and prejudice | Aronson, E., Wilson, T. D., & Akert, R. M. (2012). Saldırganlık: Neden başkalarının canını yakarız? In Sosyal Psikoloji (pp. 673–742). İstanbul: Kaknüs Yayınları. Aronson, E., Wilson, T. D., & Akert, R. M. (2012). Önyargı: Nedenleri ve tedavi yöntemleri. In Sosyal Psikoloji (pp. 743–816). İstanbul: Kaknüs Yayınları. Madran, H. A. D. (1992). Buss–Perry saldırganlık ölçeğinin Türkçe formunun geçerlik ve güvenirlik çalışması. Türk Psikiyatri Dergisi, 23, 1–6. |
11 | Gender psychology | Helgeson, V. S. (2012). The Psychology of Gender. New Jersey: Pearson. |
12 | Social psychology in social networking sites | Tosun, L. P. (2017). "Sanal" Ortamda "Gerçek" Kişiler: Sosyal Ağlar ve Sosyal Psikoloji. Ankara: Nobel. |
13 | Student presentations | |
14 | Student presentations | |
15 | Review of the course | |
16 | Final exam |
Course Notes/Textbooks | Kağıtçıbaşı, Ç., & Cemalcılar, Z. (2017). Dünden Bugüne İnsan ve İnsanlar: Sosyal Psikolojiye Giriş. İstanbul: Evrim Yayınevi. Aronson, E., Wilson, T. D., & Akert, R. M. (2012). Sosyal Psikoloji. İstanbul: Kaknüs Yayınları. |
Suggested Readings/Materials | Atak, H., & Taştan, N. (2012). Romantik ilişkiler ve aşk. Psikiyatride Güncel Yaklaşımlar, 4(4), 520–546. Helgeson, V. S. (2012). The Psychology of Gender. New Jersey: Pearson. Madran, H. A. D. (1992). Buss–Perry saldırganlık ölçeğinin Türkçe formunun geçerlik ve güvenirlik çalışması. Türk Psikiyatri Dergisi, 23, 1–6. Sümer, N., & Güngör, D. (1999). Yetişkin bağlanma stilleri ölçeklerinin Türk örneklemi üzerinde psikometrik değerlendirmesi ve kültürlerarası bir kaşılaştırma. Türk Psikoloji Dergisi, 14, 71–106. Tosun, L. P. (2017). "Sanal" Ortamda "Gerçek" Kişiler: Sosyal Ağlar ve Sosyal Psikoloji. Ankara: Nobel. |
Semester Activities | Number | Weigthing |
Participation | ||
Laboratory / Application | ||
Field Work | ||
Quizzes / Studio Critiques | ||
Portfolio | ||
Homework / Assignments | ||
Presentation / Jury | ||
Project | ||
Seminar / Workshop | ||
Oral Exam | ||
Midterm | 2 | 60 |
Final Exam | 1 | 40 |
Total |
Weighting of Semester Activities on the Final Grade | 2 | 60 |
Weighting of End-of-Semester Activities on the Final Grade | 1 | 40 |
Total |
Semester Activities | Number | Duration (Hours) | Workload |
---|---|---|---|
Course Hours (Including exam week: 16 x total hours) | 16 | 3 | 48 |
Laboratory / Application Hours (Including exam week: 16 x total hours) | 16 | ||
Study Hours Out of Class | 14 | 3 | 42 |
Field Work | |||
Quizzes / Studio Critiques | |||
Portfolio | |||
Homework / Assignments | |||
Presentation / Jury | |||
Project | |||
Seminar / Workshop | |||
Oral Exam | |||
Midterms | 2 | 15 | |
Final Exams | 1 | 15 | |
Total | 135 |
# | Program Competencies/Outcomes | * Contribution Level | ||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 | Will be able to have knowledge about the basic technical information of the interior design, methods and tools. | |||||
2 | Will be able to use and interpret technical and procedural knowledge about the interior design in application and will be able to express suggestions for solutions to problems orally and in written. | |||||
3 | Will be able to create a strategy by recognizing the market conditions and analyzing revenue management. | |||||
4 | Will be able to have knowledge about legislation, fundamental values and principles in the field of interior design related to industry. | |||||
5 | Will be able to think creative and innovative and apply the knowledge in an occasion different than the customary applications with an innovative way of thinking. | |||||
6 | Will be able to take responsibility as an individual and a team member, will be able to be open-minded, constructive, confident, open to criticism and will be able to work effectively and efficiently. | |||||
7 | Will be able to internalize the need to obey the values of business ethics and will be able to have and apply the social, scientific and ethical values in the stages of the collection of data, interpretation, dissemination and implementation. | |||||
8 | Will be able to communicate with colleagues and follow the knowledge in the interior design field by using a foreign language. | |||||
9 | Will be able to use informatics and communication technologies with computer programs in a level that required by the interior design field. | |||||
10 | Will be able to adopt a lifelong learning approach, and will be able to do studies for renewing and improving their knowledge continuously. |
*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest